Membres

jeudi 3 août 2017

Tutorial Thursday at La-La Land Crafts

Bonjour, 
aujourd'hui j'ai fait un tuto pour La-La Land Crafts alors si vous voulez apprendre comme faire une carte triangle c'est parti...

Each measurement is in cm

In cardstock, I cut 3 squares at 14 x 14 and I score diagonaly

In paterned papers, I cut 3 squares at 13,5 x 13,5 and I cut diagonaly

I glue each triangles on square cardstock
But here is a picture on how/where to glue the magnets (to close the card)
My square cards are not glued at this point it's just to show you how squares are going to be assembled 
When your magnets are fixed, you can finish to glue all the triangles.


Before to glue squares together (as shown on the previous picture), I prefer to  make marks to the back to know where to fix my adhesive tape

When squares are glued together, I just have to put the triangle on "its feet"

And to decorate...
Here is the finished card

and standing...



I've used : 


Copic used : 
Skin : E13, 11, 21, 00, 000, R20, 00, 21
Hair : E59, 57, 55, 53
Clothes : R56, 46, 29, 27, 24, E43, 42, 41
Ma p'tite boutique

That's all for me today, hope you like my tutorial.
If you have any question i would be happy to help.
Hugs
Céline

6 commentaires:

  1. bonsoir Céline
    très jolie carte. J'adore.
    J'ai réalisé cette technique à plusieurs reprises en période de fêtes. elle a bcp classe.
    je te souhaite un bon mois d'août. bises.

    RépondreSupprimer
  2. A fabulous card design Celine, thank you for the step by step tutorial.
    Pauline - Crafting with Cotnob
    x

    RépondreSupprimer
  3. Merci beaucoup pour ce tuto. Le résultat est superbe. Bisous

    RépondreSupprimer
  4. Le résultat est top, allez je note ton pas à pas dans les chose à faire ! merci :)

    RépondreSupprimer
  5. Superbe carte, merci pour le tuto. Bises.

    RépondreSupprimer
  6. je suis "complètement "sous le charme" je l'ad♥re!!!
    bisous
    coc♥

    RépondreSupprimer

Merci d'avoir pris le temps de nous laisser un petit mot, cela nous fait toujours plaisir de vous lire ;)
Céline et Nathalie